Ви є тут

Головна

Мета та завдання навчальної дисципліни
 
Мета викладання дисципліни «Основи інклюзивної освіти» полягає у формуванні системи знань, умінь, навичок з корекційної діяльності вчителя, що забезпечують реалізацію функцій, покладених на корекційного педагога у цілому, здійснення майбутніми фахівцями — дефектологами навчально-корекційного процесу на високому якісному рівні, можливість самореалізації й самовдосконалення.
Завдання вивчення дисципліни «Основи інклюзивноЇ освіти»:
Ø       надання студентам знань теоретичних положень основ педагогіки інклюзивного навчання;
Ø       озброєння прийомами і уміннями відбору необхідних форм організації навчально-виховного процесу, який би задовольняв освітні потреби дітей з вадами у розвитку;
Ø       практичне оволодіння спеціальними освітніми і фаховими техніками керівництва процесом навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами;
Ø       формування професійно-педагогічної позиції, потреби у самовдосконаленні;
Ø       формування освіченої, творчої особистості майбутнього вчителя, корекційного педагога, здатного створити позитивний клімат в шкільному середовищі та поза його межами.
 
У результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати:
-                     специфіку предмета, його роль в системі спеціальної педагогіки;
-                     становлення та розвиток інклюзивної освіти в історії зарубіжної та вітчизняної педагогіки;
-                     умови психолого-педагогічного супроводу дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах інклюзивної школи;
-                     основні принципи діяльності інклюзивної школи;
-                     характерні особливості інклюзивного навчання;
-                     основні документи, які лежать в основі інклюзії;
-                     сутність процесів адаптації та модифікації навчального середовища, дидактичного матеріалу тощо;
-                     основні принципи, методи спеціальної педагогіки.
 
У результаті вивчення дисципліни підготовлений фахівець повинен вміти:
-                     володіти собою, позбавлятися емоційного напруження;
-                     бути впевненими у собі як в учителі;
-                     позбавлятися страху перед дітьми з особливими освітніми потребами;
-                     встановлювати контакт з дітьми;
-                     організовувати певний освітній простір;
-                     реалізовувати принцип диференційованого підходу;
-                     упроваджувати сучасні технології навчання до роботи з дітьми, які мають вади розвитку;
-                     створювати атмосферу взаємної довіри, поваги, допомоги, співробітництва та співтворчості;
-                     підтримувати й формувати сприятливий для успішної педагогічної діяльності соціально-психологічний клімат у колективі;
попереджати й знаходити ефективні шляхи вирішення педагогічних конфліктів.