Метою викладання дисципліни є формування у студентів навичок прийняття обґрунтованих економічних рішень на основі аналізу економіко-математичних моделей і відповідних екстремальних задач.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати: основні поняття і визначення дисципліни; специфіку моделювання економічних процесів: системи великої розмірності, їх ймовірнісний характер, багатокритеріальність функціонування, неможливість створення натурального експерименту та ін.; основні економіко-математичні моделі, схеми їх побудови та властивості; економічну інтерпретацію отриманих результатів.
вміти: доводити розробку економіко-математичних моделей до конкретних змістовно значимих результатів, висновків і практичних рекомендацій; використовувати методи математичного моделювання економічних процесів як основу для прогнозування розвитку економічних систем і керування ними на науковій основі; враховувати специфіку моделювання економічних процесів; аналізувати отримані результати; самостійно застосовувати надбанні знання для побудови економіко-математичних моделей.
Викладачі дисципліни: Коротунова Олена Володимирівна, к.т.н., доцент кафедри прикладної математики; Мізерна Олена Леонідівна, старший викладач кафедри прикладної математики.
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
Кількість кредитів – 3 |
Галузь знань
07 Управління та адміністрування |
Варіативна |
Спеціальність
075 Маркетинг |
Модулів – 2 |
Освітня програма:
Маркетинг
|
Рік підготовки: |
Змістових модулів – 3 |
3-й |
3-й |
Індивідуальне науково-дослідне завдання |
Семестр |
Загальна кількість годин – 90 |
5-й |
5-й |
Лекції |
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних – 2
самостійної роботи – 4,4
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр |
14 год. |
4 год. |
Практичні, семінарські |
14 год. |
2 год. |
Індивідуальні |
|
|
Самостійна робота |
60 год. |
84 год. |
Індивідуальні завдання: |
Вид контролю: залік
|
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів та тем:
Змістовий модуль 1. Моделі керування запасами.
-
Системи регулювання товарних запасів.
-
Імітаційне моделювання.
Змістовий модуль 2. Теорія прийняття рішень в економічних задачах.
-
Багатокритеріальні задачі в економіці.
-
Прийняття рішень в умовах ризику та невизначеності.
-
Теорія ігор.
Змістовий модуль 3. Балансові та мережеві моделі.
-
Модель міжгалузевого балансу.
-
Моделі мережевого планування.
Розподіл балів, які отримують студенти
Кожен змістовний модуль оцінюється за 100-бальною шкалою.
Ця оцінка складається з двох частин: 50 балів студент отримує за напівсеместрову аудиторну контрольну роботу та 50 балів накопичує за поточні контрольні заходи. При цьому бали розподіляються таким чином:
-
активність роботи студента на практичному занятті – 5 балів,
-
виконання та захист розрахунково-графічного завдання – 15 балів,
-
поточні контрольні роботи – 20 балів,
-
теоретичний колоквіум – 10 балів.
Підсумкова оцінка знань студента визначається як середня арифметична результатів першого та другого рубіжного контролю.
Методичне забезпечення
-
Індивідуальні завдання для розрахунково-графічної роботи з дисципліни "Економіко-математичні моделі в управлінні та економіці" для студентів економічних спеціальностей (усіх форм навчання) / Укл. Коротунова О.В. – Запоріжжя: ЗНТУ, 2012. – 42 с. EIR ZNTU
-
Індивідуальні завдання для розрахунково-графічної роботи з дисципліни "Дослідження операцій" для студентів економічних спеціальностей (усіх форм навчання) / Укл. Коротунова О.В., Щолокова М.О. – Запоріжжя: ЗНТУ, 2012. – 74 с. EIR ZNTU
-
Індивідуальні завдання для розрахунково-графічної роботи з дисципліни "Математичні моделі і методи в економіці" для студентів економічних спеціальностей (усіх форм навчання) / Укл. Коротунова О.В., Мастиновський Ю.В. – Запоріжжя: ЗНТУ, 2012. – 38 с. EIR ZNTU
Рекомендована література
1. Бережная Е.В. Математические методы моделирования экономических систем: Учеб. Пособие / Е.В. Бережная, В.И. Бережной. – М.: ФиС, 2001.
2. Экономико-математические методы и модели в маркетинге: Учеб. пособие для вузов / Под ред. В.В. Федосеева. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2001.
3. Баканов М.И. Экономический анализ: ситуации, тесты, примеры, задачи, выбор оптимальных решений, финансовое прогнозирование: Учеб. пособие. / М.И. Баканов, А.Д. Шеремет. – М.: Финансы и статистика, 1999.
4. Таха, Хемди А. Введение в исследование операций / Таха, А. Хемди, 7-е изд.; пер. с англ. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2005. – 912 с.
5. Економіко-математичне моделювання: навчальний посібник / За ред. О. Т. Іващука. – Тернопіль: ТНЕУ «Економічна думка», 2008. – 704 с.
6. Куликов Ю.Г. Экономико-математические методы и модели: Учеб. пособие для практических занятий / Ю.Г. Куликов, Н.Ф. Шеховцова, Л.П. Зикеева. – М.: МПСИ, 2000.
7. Лугінін О. Є. Економіко-математичне моделювання. Навчальний посібник для ВНЗ / О. Є. Лугінін, В. М. Фомішена. – К.: Знання, 2011. – 342 с.
8. Малярець Л. М. Економіко-математичні методи і моделі : навчально-практичний посібник / Л. М. Малярець, Е. Ю. Железнякова, Є. Ю. Місюра. – X.: Вид. ХНЄУ, 2014. – 412 с.