Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Основи інклюзивної освіти» складена відповідно до освітньо-професійної програми «Корекційна освіта» підготовки бакалавр спеціальності 016 «Спеціальна освіта».
Мета викладання дисципліни «Основи інклюзивної освіти» полягає у формуванні системи знань, умінь, навичок з корекційної діяльності вчителя, що забезпечують реалізацію функцій, покладених на корекційного педагога у цілому, здійснення майбутніми фахівцями — дефектологами навчально-корекційного процесу на високому якісному рівні, можливість самореалізації й самовдосконалення.
Завдання вивчення дисципліни «Основи інклюзивноЇ освіти»:
-
надання студентам знань теоретичних положень основ педагогіки інклюзивного навчання;
-
озброєння прийомами і уміннями відбору необхідних форм організації навчально-виховного процесу, який би задовольняв освітні потреби дітей з вадами у розвитку;
-
практичне оволодіння спеціальними освітніми і фаховими техніками керівництва процесом навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами;
-
формування професійно-педагогічної позиції, потреби у самовдосконаленні;
-
формування освіченої, творчої особистості майбутнього вчителя, корекційного педагога, здатного створити позитивний клімат в шкільному середовищі та поза його межами.
У результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати:
-
специфіку предмета, його роль в системі спеціальної педагогіки;
-
становлення та розвиток інклюзивної освіти в історії зарубіжної та вітчизняної педагогіки;
-
умови психолого-педагогічного супроводу дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах інклюзивної школи;
-
основні принципи діяльності інклюзивної школи;
-
характерні особливості інклюзивного навчання;
-
основні документи, які лежать в основі інклюзії;
-
сутність процесів адаптації та модифікації навчального середовища, дидактичного матеріалу тощо;
-
сновні принципи, методи спеціальної педагогіки.
У результаті вивчення дисципліни підготовлений фахівець повинен вміти:
-
володіти собою, позбавлятися емоційного напруження;
-
бути впевненими у собі як в учителі;
-
позбавлятися страху перед дітьми з особливими освітніми потребами;
-
встановлювати контакт з дітьми;
-
організовувати певний освітній простір;
-
реалізовувати принцип диференційованого підходу;
-
упроваджувати сучасні технології навчання до роботи з дітьми, які мають вади розвитку;
-
створювати атмосферу взаємної довіри, поваги, допомоги, співробітництва та співтворчості;
-
підтримувати й формувати сприятливий для успішної педагогічної діяльності соціально-психологічний клімат у колективі;
-
попереджати й знаходити ефективні шляхи вирішення педагогічних конфліктів.