Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Психолого-педагогічна діагностика та відбір» складена відповідно до освітньо-професійної програми бакалаврату спеціальності 016 «Спеціальна освіта».
Предметом вивчення навчальної дисципліни є вивчення психолого-педагогічних взаємодій суб’єкту та об‘єкту навчання, що складаються під час педагогічно-психологічного процесу з особами, що потребують розвитку, навчання і виховання особистості в умовах обмежених можливостей життєдіяльності. загальнотеоретичними і методологічними засадами спеціальної психології та педагогіки.
Міждисциплінарні зв’язки: Вивчення дисципліни «Психолого-педагогічна діагностика та відбір» базується на засадах інтеграції теоретичних та практичних знань з багатьох дисциплін: анатомія, фізіологія, патанатомія, патофізіологія, загальна психологія; експериментальна психологія; вікова психологія; соціальна психологія; педагогічна психологія; педагогіка; теорія навчання; теорія і методика виховання; соціальна педагогіка; педагогічні технології та ін.
Програма навчальної дисципліни складається з 2 змістовних модулів
-
Введення до психолого-педагогічної діагностики
-
Структура та завдання психолого-педагогічної комісії та відбір дітей у спеціальні логопедичні заклади
Мета вивчення дисципліни: ознайомити студентів з теоретичними основами психолого-педагогічної діагностики дітей та показати різні підходи та шляхи до вивчення дітей з різними відхиленнями у розвитку та навчити студентів теоретичним та практичним методам відбору дітей з відхиленнями в психічному та фізичному розвитку в спеціальні дошкільні та шкільні заклади
Завдання вивчення дисципліни
-
Ознайомити студентів з основними фундаментальними принципами та методами відбору дітей у спеціальні заклади.
-
Ознайомити студентів зі структурою та завданням психолого-педагогічної комісії та відбором дітей у спец заклади.
-
Ознайомити студентів з принципами відбору дітей з відхиленнями в психічному та фізичному розвитку в спеціальні дошкільні та шкільні заклади.
-
Навчити студентів методам та засобам відбору дітей даної категорії, оцінки їх психічного та фізіологічного здоров'я.
-
Дати студентам базові положення відносно завдань, структури та методів роботи у психолого-педагогічній комісії.
-
Сформувати навички діагностики індивідуально-психологічних характеристик дитини, розладів психічних пізнавальних процесів.
-
Навчити студентів проведенню психодіагностичних методів дослідження, сформовані діагностичний психологічний інструментарій/
-
Ознайомити студентів з сучасними напрямками роботи психологічної комісії, навчити студентів теоретичним та практичним методам відбору дітей з відхиленнями в психічному та фізичному розвитку в спеціальні дошкільні та шкільні заклади.
У результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати:
-
Загальні засади формування психолого-педагогічної комісії;
-
Основні поняття, що використовуються при відборі та діагностиці дітей у спецзаклади;
-
Вікову динаміку формування особистості з відхиленнями у розвитку;
-
Характеристики діагностичних психологічних методик для проведення діагностики та відбору;
-
Основні ознаки порушень онтогенетичного розвитку дитини.
У результаті вивчення дисципліни фахівець повинен вміти:
-
Працювати з психологічною та педагогічною літературою, щодо питань відбору та діагностики дітей у спец заклади.
-
Визначити психологічні особливості дитини з відхиленнями у розвитку за допомогою психодіагностичного інструментарію.
-
Оформити матеріали на дитину з відхиленнями при діагностиці та відбору у спецзаклади
-
Консультувати батьків та дітей з питань проблем відбору у спецзаклади.